Haubitz+Zoche
India Shining
<a href="http://www.haubitz-zoche.de/photography">← back to photography</a>
.
INDIA SHINING
Fine Art Prints, je 120 x 100 cm und 70 x 84 cm; H+Z, 2008
India Shining war ein Marketing Slogan der damals regierenden BJP Partei, der auf das verbreitete Gefühl von wirtschaftlichem Aufschwung in Indien Bezug nahm und Indien für internationale Investoren attraktiv machen sollte. Der Slogan wurde dafür kitisiert, dass er eine Vielzahl sozialer Probleme wie Armut und soziale Ungleichheit vertuschte.
Die Fotoserie zeigt Situationen im Stadtraum, die von starken Kontrasten hinsichtlich der Architektur geprägt sind.
.
INDIA SHINING
fine art prints, each 47,2 x 39,4 in and 27,6 x 33,1 in; H+Z, 2008
India Shining was a marketing slogan by the BJP party referring to the overall feeling of economic optimism in India in 2004 and intended to promote India for intenational investment. The slogan was critisized for glossing over a variety of social problems, including poverty and social inequality.
The photographic series shows situations in public space that are coined by stark contrasts in terms of architecture.
enter text here
next project
JavaScript is turned off.
Please enable JavaScript to view this site properly.